Institut Paměti národa Pardubice a jeho interaktivní expozici Tichá hrdinství navštívili v pátek 12. dubna ráno studenti pražského Gymnázia Paměti národa.
Skupina se rozdělila na dvě poloviny. Jedna část se přemístila do sklepních prostor na prohlídku expozice Tichá hrdinství, kde na ně čekaly příběhy Mileny a Leopolda z období 50. let 20. století. Druhá polovina potom ve vzdělávacím centru v 1. patře absolvovala workshop zaměřený na politické vězně. Po přibližně 90 minutách měly obě skupiny pauzu a po ní se prohodily.
Stejně jako u ostatních návštěvníků nás i tady zajímala zpětná vazba. Zeptali jsme se studentů, aby nám 5 slovy popsali, jak na ně návštěva IPN Pardubice a expozice Tichá hrdinství zapůsobila. Tady je několik ukázek:
➡︎ Vzdělávací, zábavná, zajímavá, smutná
➡︎ Historie, intenzita, inovační, úzkost, nespravedlnost
➡︎ Rozdílné, odlišné, překvapivé, zajímavé
➡︎ Strach, adrenalin, rudá, plyn
➡︎ Zábava, dojemná, zajímavá, Paměť národa
Někteří ze studentů byli sdílnější v následující kolonce, kde se mohli více rozepsat.
➡︎ Expozice je v úžasných prostorech – podzemí, cihlové stěny, prostě dokonalá atmosféra. Je interaktivní a dozvíte se na ní spoustu zajímavých informací. Obzvláště obdivuji práci editora/animátora videí – mnohokrát mi přitom spadla čelist. Jsem velice nadšená.
➡︎ Velmi dobrá atmosféra, hezký příběh, překvapivý konec.
➡︎ Expozice byla strašně fascinující, úplně mě to vtáhlo.
➡︎ Hodně hustý, nakonec vážně nejlepší.
Fotografie: Radek Procyk